Employer brand
Unikt fællesskab. Førende faglighed.
Hotel Vejlefjord er et af Danmarks førende spa- og wellnesshoteller. Med enestående omgivelser, historiske rammer og et kompromisløst fokus på gæsteoplevelser sætter de standarden for velvære – og det starter med deres medarbejdere.
På Hotel Vejlefjord er der plads til udvikling, ambitioner og mennesker, der brænder for at levere service i verdensklasse. De ved, at det er medarbejderne, der skaber den særlige atmosfære, og derfor investerer de i trivsel, faglig udvikling og arbejdsglæde.
Med et sådant ambitionsniveau hører en tilsvarende kommunikation til. Gennem dybdegående workshops og strategisk forarbejde har Yde Plus hjulpet med at udvikle Hotel Vejlefjords employer brand – så det nu står klart for både medarbejdere og kommende kolleger, hvad fællesskabet bygger på, og hvad det vil sige at være en del af Hotel Vejlefjord.
- Brand Design
- Brand Guardianship
- Brand Guidelines
- Brand Identitet
- Brand Research
- Brand Strategi
- Corporate Design
- Employer brand
- Filmproduktion
- Grafiske Elementer
- Interne/Organisations Film
- Social Media & Content
- Visuel Storytelling & Kommunikation
Udfordring
Hotel Vejlefjord ønskede at styrke deres employer brand ved at vise potentielle medarbejdere det unikke fællesskab, der kendetegner arbejdspladsen. Det var vigtigt at fremhæve den inkluderende kultur, hvor alle anerkendes og værdsættes fra første arbejdsdag. Samtidig var målet at cementere de interne værdier og skabe endnu større stolthed blandt medarbejderne.
Løsning
For at formidle Hotel Vejlefjords stærke arbejdskultur udviklede vi en omfattende employer brandingstrategi. Den inkluderede alt fra bla. grafiske elementer, videointerviews med medarbejdere, billedestil, designmanual, training manual, tydelig SoMe-retning til plakater og stillingsannoncer. Alt blev samlet under den nye tagline: “Unikt fællesskab. Førende faglighed.”
Designet og kommunikationen understøtter fortællingen om en arbejdsplads, hvor faglighed og fællesskab går hånd i hånd.


Gennem fotos, video og storytelling satte vi medarbejderne i centrum. Vi skabte ærlige og nærværende portrætter, hvor de ansatte delte deres oplevelser og det særlige ved fællesskabet på Hotel Vejlefjord. Visuelt arbejdede vi med en varm, indbydende billedestil, der matcher stedets eksklusive, men imødekommende atmosfære.
Taglinen “Unikt fællesskab. Førende faglighed.” udspringer af vores dybdegående workshops, hvor nøglepersoner sammen definerer kernen i Hotel Vejlefjords employer brand. Gennem strategiske øvelser udviklede vi et brandhjul, der præcist afspejler alle værdierne og samtidig fungerer som en vejledning for fremtidens kommunikation.

Billeder fra den strategiske workshop med udvalgte medarbejdere fra Hotel Vejlefjord.





“Vores Vejlefjord” er et stærkt og meningsfuldt budskab, der i kombination med “Unikt fællesskab. Førende faglighed” skaber et sammenhold blandt medarbejderne. Det understreger den personlige tilknytning og ejerskabsfølelse, som skaber en stærk identitet. Den enkle og effektive formulering gør det let at integrere i både intern og ekstern kommunikation, herunder sociale medier.






For at sikrer en ensartet visuel identitet, der styrker genkendeligheden og understøtter employer brandets værdier på tværs af platforme er der udviklet en omfattende designguide, der hjælper med at forankre brandet internt, så medarbejdere forstår og lever dets budskaber i deres daglige arbejde – hvilket skaber en stærk og autentisk virksomhedskultur.

Medarbejderne spiller en aktiv rolle i employer brandingstrategien. De fortæller om deres passion for arbejdet og de oplevelser, der gør Hotel Vejlefjord til en helt særlig arbejdsplads. Hashtagget #VoresVejlefjord understøtter denne fortælling og skaber et fælles narrativ – både internt og eksternt.
YdePlus har hjulpet Hotel Vejlefjord med at sikre at medarbejderne fik forståelsen af Employer brandet – både via informationsmøder og en udførlig training guide.


