Sammen får vi alle med
Jobtaskforcen er et samarbejde imellem Horsens Kommune, udvalgte organisationer og en række lokale erhvervsledere. Samarbejdet sikrer, at Horsens’ strategiske indsats bliver til konkrete handlinger på arbejdsmarkedet i hele kommunen. Fokus er på at inspirere virksomheder til at tage et socialt ansvar og udvikle nye metoder til at få flere ind på arbejdsmarkedet.
- Animation og 3D Film
- Brand Design
- Brand Guardianship
- Brand Guidelines
- Brand Identitet
- Brand Kampagne
- Brand Kommunikation
- Brand Research
- Copywriting
- Grafiske Elementer
- Illustration
- Logo Design
- Motion Graphics
- Social Media & Content
- Tagline Udvikling
- Visuel Storytelling & Kommunikation
Udfordring
Jobtaskforcen havde et ønske om at opdatere sin overordnede visuelle identitet og tone of voice. Ambitionen for en opdatering var et blidere visuelt udtryk og ny tone of voice i et mere uformelt sprog og et framework for at kommunikere til både virksomheder og den enkelte privatperson, som er på kanten af arbejdsmarkedet.
Løsning
Med afsæt i de stærke budskaber og værdier fra Jobtaskforcen udviklede vi en visuel identitet, tone of voice og kampagne kommunikation til den overordnede Jobtaskforcen kommunikation og til den specifikke kampagne ”CSRPeople Mærket 2022”.
Ambitionen er at sætte et konkret aftryk på samfundet i Horsens og få alle med – til gavn for samfundet, for virksomhederne og for den enkelte.
Vores fokus var at have mennesket i centrum til alle tre kommunikationsben – ”på kanten”, ”sygefravær og udvikling” og ”unge”.
Vores farvepalette udspringer af de originale grønne farver i Jobtaskforcens identitet og suppleres af en ny grøn, en blid lyserød og en klar hvid farve.
Vi udviklede en organisk font, letlæselig og tilgængelig i sit udtryk.
Til identiteten har vi skabt ikoner, animation, plakater, pyloner, brochure og content til sociale medier og website.