Sammen skaber vi værdi for fremtiden
renosyd indsamler og behandler affald for borgere og virksomheder i Skanderborg og Odder kommuner, men renosyd er ikke bare et renovationsselskab. renosyd følger med tiden og har genopfundet sig selv gang på gang gennem årene. De går forrest med pionerånd og implementerer de nyeste løsninger til hverdagen. Altid i dialog med kunder og medarbejdere.
- Brand Design
- Brand Guardianship
- Brand Guidelines
- Brand Identitet
- Brand Kommunikation
- Brand Research
- Brand Strategi
- Corporate Design
- Editorial Design
- Grafiske Elementer
- Illustration
- Koncept Udvikling
- Logo Design
- Motion Graphics
- Tagline Udvikling
- Visuel Storytelling & Kommunikation
- Website
Udfordring
Målet med den nye identitet for renosyd er at lede virksomhedens kerneværdier i en ny og progressiv retning, uden at forsømme historie og rødder. Det er afgørende for en professionel renovationsvirksomhed som renosyd, der påvirker mange menneskers hverdag, at fremstå både imødekommende og ansvarlig. De leder vejen med visionære ideer til fremtiden.
Løsning
Som grundlag for den nye visuelle identitet griber vi i fortiden. Vi har taget det eksisterende logo og visuelt optimeret det. “r”et bliver til “r-cycle” og er det grundlæggende element for den nye visuelle kommunikationsplatform.
Den visionære symbolisme og det runde formsprog, giver det et fremtidssikret udtryk, der virker tilgængeligt og venligt i kombination med farve-, skrift- og billedvalg.
R-cycle-elementet læner sig dels op ad det velkendte genbrugssymbol, men giver det et personligt twist ved implementeringen af et tredimensionelt renosyd “r”.
Kerneværdierne for renosyd: ansvarlig, fælles, dedikeret og visionær, afspejles i taglinen
“Værdi for fremtiden”.