Musik, sommer, fællesskab,
lyse nætter, ny identitet - Rock on!
Til festivalsæsonen 2022 fik vi opgaven at re-brande Rock i Lunden, som trængte til et nyt pust i trætoppen. Stærke danske og udenlandske navne har spillet til sommerens koncerter i Lunden i Horsens i mange år, og er en højtelsket tradition for mange.
Uanset om du er fra Horsens eller ej, så er stemningen på friluftsscenen, musikken, fællesskabet, de lyse nætter noget der skal opleves på 1. række.
- Brand Design
- Brand Guardianship
- Brand Kommunikation
- Brand Research
- Grafiske Elementer
- Illustration
- Logo Design
- Motion Graphics
- Visuel Storytelling & Kommunikation
- Website
Udfordring
Rock i Lunden-teamet ønskede en opdatering af identiteten og en visuel toolbox, som de kunne arbejde med selv, både i hverdagen og i markedsføringen af fremtidens koncerter i Lunden.
Løsning
En ny identitet og en komplet toolbox til ”et kært barn” er en af vores yndlingsdiscipliner. Vi startede helt fra bunden af den gamle identitet og kiggede på, hvad vi kunne modernisere, og hvad der skulle skiftes helt ud.
Vi besluttede hurtigt at beholde Lundens træ fra logoet for at bevare genkendeligheden og følelsen af Lunden.
Vi ønskede desuden at skabe en identitet, som kunne adskille sig fra konkurrerende festivaler i Danmark, store som små, og skabe en tydelig festival stemning, med mere kant og attitude end tidligere. Vi gik derfor med en løsning, med en markant font med attitude – og bløde hjørner – for vi skal signalere rock og kultur, men også hygge og musik for alle.
Vores toolbox er fremtidssikret – den nye identitet er nem at genkende, uanset om du ser det fulde logo eller det mindre bomærke, grafikken eller fonten. Og selvfølgelig kan farveskemaet ændre sig fra år til år, så vi bevarer genkendeligheden, men sikrer nyhedsværdi for Rock i Lundens fans til alle kommende somre.
Det var vigtigt at bevare genkendeligheden, være tro mod Rock i Lunden-konceptet og de trofaste koncertgængere og samtidig gøre sig bemærket på sociale medier. Teamet bag Rock i Lunden var modige og parate til at blive overrasket og udfordret af os.
Grafikken, som omslutter logo og ikke mindst kunstnernes navne, er et mix af blade fra Lundens træer, musikinstrumenter og organiske former.