Et visuelt high five til iværksættere
i Horsens kommune
En helt særlig case for os er Horsens Kommunes Klar Parat Start Up-kampagne. Vi er selv et hold af ambitiøse og kreative mennesker med en iværksætterånd, og ikke mindst startede vi selv som en enkeltmands-virksomhed i Horsens Kommune. Derfor var det med største fornøjelse at udvikle kampagnen til byens nye iværksættere.
- Brand Design
- Brand Identitet
- Brand Kommunikation
- Brand Navn
- Brand Strategi
- Editorial Design
- Grafiske Elementer
- Illustration
- Logo Design
- Tagline Udvikling
Udfordring
Horsens Kommune ønskede at kommunikere i øjenhøjde med byens mange, nye iværksættere. Tale deres sprog, byde velkommen, støtte og rådgive og ikke mindst, nedbryde den usynlige barriere imellem en nystartet virksomhed og de store hjul, som man kan tro, drejer hos et kommunalt kontor. Sådan forholder det sig dog ikke i Horsens – her tages imod iværksætterne med begejstring, vidensdeling og holdånd.
Løsning
Med en god kombination af humor og seriøsitet har vi udviklet kampagnen fra A-Z i et visuelt stærkt univers, som understøtter en bred paraply af kommunikationskanaler, som kan leve i mange år frem. Vi har udviklet navnet, typografien, farveskalaen (til at gå hånd i hånd med Kommunens egen identitet, naturligvis), håndtegnede illustrationer og et helt start-up-kit, som du vil få udleveret, når du registrerer dit CVR nr.
Alt bindes sammen i den genkendelige visuelle identitet og bidrager til en seriøs og varm velkomst til byens nye iværksættere i Horsens.
Start-Up-Kittet indeholder en notesbog (med en oldscool high-five flipbook tegning i), en emaljekop til alle de kopper netværkskaffe som skal drikkes, en pose kaffe og en mulepose.
Har du fået fingrene i dit eget kit?
Kampagneassets bestod af Start-Up-Kit, foldere, SoMe content, brochure, bannere, messemateriale og meget mere. Alt i et visuelt stærkt univers.