Tillid, tryghed og tolerance.
Personlig udvikling sammen.
flemming efterskole er én af Danmarks førende gymnastisk efterskoler. Med tårnhøje ambitioner for fællesskabet og den enkelte elev er de foregangsskole for elitegymnastikkens fremtidige fundament. Med et sådan ambitionsniveau hører en tilsvarende kommunikation til. YdePlus har gennem workshops og et strategisk forarbejde hjulpet med udviklingen af en ny visuel og kommunikativ identitet. Med lige dele individ og fællesskab repræsenteret er flemming efterskole nu klar til fremtiden.
- Brand Design
- Brand Guardianship
- Brand Guidelines
- Brand Identitet
- Brand Kommunikation
- Brand Research
- Brand Strategi
- Grafiske Elementer
- Interne/Organisations Film
- Photo Shoot
- Planlægning
- Stifinder/Vejfinder
- Website
Udfordring
For flemming efterskole er fokus klart. Det er gymnastikken der er på forsædet men skolen har også et bredere perspektiv. De er boglige, de spiller fodbold, de er individer og de er fællesskab(er). Ambitionsniveauet er højt uanset personligt udgangspunkt. Så med konkrete discipliner i den ene hånd og abstrakte begreber i den anden, hvordan forenes dette så i én samlende identitet?
Løsning
flemming er lige dele individ og lige dele fællesskab. På den baggrund udspringer brandplatformen “Personlig udvikling sammen”. Med den nye ordlyd favnes både de konkrete og abstrakte værdier og dermed inviteres alle med – både internt og eksternt. For at sikre skolens genkendelighed benytter vi cirklen fra tidligere logo og indentitet igen. Denne cirkel bruges i logoet men også som et grafisk element, der fortolker fællesskabet på skolen både i det store og i det små.




Det nye logo er nøje designet med fokus på genkendelighed og værdier. Forkortelsen “fe”, som flemming efterskole allerede er kendt for, indgår centralt i cirklen – et symbol på fællesskab.

flemming efterskoles brandplatform – Personlig udvikling sammen – indrammer skolens kerneværdier og ambitioner. Det handler om at fremhæve det enkelte menneske med fokus på individualisme og en ambitiøs tilgang til læring. Samtidig lægges der vægt på en udvikling, der både er fysisk og boglig, ansvarlig og dannende.
Alt dette sker i et stærkt fællesskab, hvor relationer og inklusion danner fundamentet for sammenholdet. Platformen integreres fleksibelt i kommunikationen, enten som en samlet helhed eller med fokus på de enkelte elementer.
En central del af vores proces er en workshop, hvor nøglepersoner bliver samlet for at sætte ord på kerne og værdier. Gennem strategiske øvelser bliver et brandhjul udviklet, der præcist definerer skolens identitet og fungerer som en vejledning for fremtidens kommunikation.


Som en del af flemming efterskoles nye visuelle identitet har vi udviklet en custom font med udgangspunkt i Bricolage Grotesque. Gennem præcise justeringer, særligt af “f’et,” har vi skabt en skrifttype, der harmonerer med skolens overordnede følelse og identitet.


Designet bygger på balancen mellem individ og fællesskab. Cirklen repræsenterer individet, som både kan stå alene og indgå i større sammenhænge. Med fleksibilitet i designet kan vi zoome ind på de tætte relationer eller ud på hele fællesskabet, hvilket visualiserer flemming efterskoles værdier på både mikro- og makroniveau.



Designelementerne bruges dynamisk og kan integreres med billeder på flere måder. De kan placeres både bagved og foran billederne eller som en kombination, hvilket skaber dybde og liv i det visuelle udtryk. Denne fleksibilitet understreger sammenhængen mellem individ og fællesskab, samtidig med at det skaber et moderne og iøjnefaldende design.





Det redesignede website inkorporerer alle elementer fra flemming efterskoles nye visuelle identitet. Med det friske og dynamiske udtryk, vi har opnået gennem logo, design-elementer og typografi, præsenteres skolen som moderne og engagerende. Cirklerne skaber liv og dybde, mens typografien understøtter ambitionen om personlig udvikling og fællesskab. Resultatet er en digital platform, der ikke blot informerer, men også inspirerer.