Inspiration og information.
Samlet i Kystlandets årlige turistguide.
Vi er virkelig glade og stolte af at have udviklet og designet den årlige turistguide til Kystlandets fantastiske områder og oplevelser i Odder, Horsens og Juelsminde – brugervenlig og flot kommunikation om vores egen skønne baghave!
- Animation og 3D Film
- Brand Kommunikation
- Editorial Design
- Grafiske Elementer
- Illustration
Udfordring
Tidligere hed kommunernes turismeorganisationer hhv. VisitOdder, VisitHorsens og VisitJuelsminde. Disse tre blev forenet til Kystlandet, og derfor skulle der skabes en ny, fælles guide.
Kendskabsgraden til navnet Kystlandet skulle øges, et nyt og moderne look skulle skabes, og tone of voice skulle opdateres til den seriøse, men også humoristiske tone, som Kystlandet har.
Løsning
I de seneste 4 sæsoner har vi udviklet og designet en brugervenlig og inspirerende guide til områderne.
Vi udvikler og lærer nyt hvert eneste år baseret på feedback fra turister og de lokale erhverv. Vi arbejder med layout, billeder, tekster, farvepaletter, nye måder at formidle både praktisk og inspirerende information med ord, ikoner, kort og meget mere.
I de sidste fire år har vi haft den store fornøjelse af at udvikle den årlige guide på dansk, engelsk og tysk. Alt sammen i et stærkt samarbejde med marketingteamet fra Kystlandet.
Det overordnede ønske fra Kystlandet er at inspirere og informere i et format, som skal imponere og have høj gemme-værdi. Kataloget skal du have med i tasken eller på din telefon. De lokale erhverv skal i fokus, og de mange naturoplevelser skal fremhæves.
Vi udvikler, vi udfordrer – for at sikre, at Kystlandets velkomstguide er nutidig og imponerende, uanset om man oplever den i printet katalog eller online. Processen strækker sig typisk over 3 måneder, 270 kopper kaffe, 24 statusmøder og ender i en festdag uden lige, når vi afleverer trykfilerne til Kystlandets team.