Geberit

En guidet tour ind i Geberits
nordiske univers

Det er ikke altid at en VVS-installatør får læst de nyeste produktkataloger igennem, når han eller hun holder sig opdateret på hvad der findes af toiletter eller håndvaske fra f.eks. Geberits nordiske brands Ifö, IDO og Porsgrund. Derfor opfandt vi Geberits helt egen Ambassadør. I en række af film får Ambassadøren præsenteret den vidde bredde af produktserier fra Geberit med nysgerrighed og begejstring.

Services
  • Brand Kommunikation
  • Brand Strategi
  • Casting
  • Copywriting
  • Filmproduktion
  • Koncept Udvikling
  • Photo Shoot
  • Planlægning
  • Post-Produktion
  • Redigering & Retouch
  • Tagline Udvikling
  • TV Reklame

Udfordring

B2B film med produktgennemgang kan sjældent fastholde opmærksomheden ret længe ad gangen. Men disse film er imidlertid ret vigtige, da det oftest er her at VVS-installatører bliver introduceret eller mindet om produkter, funktioner og fordele.

Løsning

Den rette casting efter en skuespiller med det helt rigtige funny-bone, en gennemtænkt story idea med uventede indslag og overdrivelser samt et gennemarbejdet storyboard og til sidst en speaker som kan ramme den korrekt timing, ender vi faktisk med film, du godt gider at se til ende. Også selvom du slet ikke har noget med VVS at gøre.

Præmissen for filmene er, at vores ambassadør bliver revet ud af en hverdagssituation ind i et univers med en speaker der guider os og ambassadøren igennem Geberits produkter, funktioner og fordele. Gradvis går vores ambassadør fra at være forvirret over hvad i alverden der forgår til at være fuld begejstret og en selvudnævnt ekspert i Geberit produkter. 

Filmene er også et vigtigt redskab til at få det specifikke brand i top-of-mind hos installatøren, når der skal vælges produkter til et nyt badeværelse eller entrepriseløsninger.  

Jeanett Damsager
Project Manager – Nordic Marketing
YdePlus har b.la. været med til at formidle og fortolke nogle af vores professionelle og lidt tungere, strategiske budskaber målrettet vvs installatører, og gjort det til noget let tilgængeligt i øjenhøjde for installatøren. Og det uden at gå på kompromis med fagligheden, som stadig er det allervigtigste for os som markedsledende B2B virksomhed.

Udover HERO-filmen på hver produktserie, gav optagelserne også en række assets som en god portion SoMe content, materiale til website og stills til trykte annoncer. 

Humor er en rigtig stor del af løsningen her. Produktgennemgang på film bliver hurtigt en tør og kedelig gang oplæsning. 

Sig hej! Og lad os tage en snak om hvordan vi kan hjælpe din virksomhed.