Et frisk, genkendeligt pust
Der skal store kræfter til at fastholde folks opmærksomhed i dagens SoMe-feeds. Heldigvis kommer det nye TurboFlush-toilet fra Geberit med netop disse kræfter. Nå ja, og så fremmer overdrivelse som bekendt forståelsen.
Og så er vores elskede Nick, kendt fra Geberits B2B-kampagner nu også rykket ind i B2C-kampagnen.
- Animation og 3D Film
- Brand Kampagne
- Brand Kommunikation
- Budget
- Casting
- Filmproduktion
- Interne/Organisations Film
- Koncept Udvikling
- Motion Graphics
- Photo Shoot
- Planlægning
- Post-Produktion
- Redigering & Retouch
- Social Media & Content
- Visuel Storytelling & Kommunikation
Udfordring
Vi kommunikerer toiletter, men det må ikke blive upassende eller latrinært. Det kræver en fin balance at præsentere et toiletprodukt på en måde, der både viser funktionaliteten tydeligt og samtidig er underholdende at se på.
Løsning
Ved hjælp af praktiske og visuelle effekter har vi skabt en dramatisk visuel fremstilling af toilettets skyllefunktion. Kampagnens hovedperson, Nick, kendt fra B2B-kampagnerne, rejser sig fra toilettet og skyller ud. Pludselig begynder toiletpapir og håndklæder at røre på sig…
Udover at selve filmen er lavet på 4 forskellige sprog, findes den også i flere helt korte versioner. Det hjælper med performance på sociale medier, hvor brugere hurtigt scroller videre. Kortere videoer er mere tilbøjelige til at blive set til ende og deles, hvilket øger rækkevidden og engagementet.
Vi har denne gang haft muligheden for at drømme lidt større ved at bruge visuelle effekter. Det har givet os frihed til at skabe elementer, der går ud over de begrænsninger som virkeligheden ellers sætter. På den måde har vi kunnet visualisere toilettets kraftfulde funktion på en mere iøjnefaldende måde.
Og ja, nogle gange starter de imponerende resultater ud med en lidt mere lavpraktisk tilgang.