GEBERIT

Geberit's ambassadør bliver digital

Igennem en årrække har vi med flere kampagner opbygget et helt B2B univers omkring Geberits nordiske brands. Omdrejningspunktet er ”Ambassadøren” – indtil nu portrætteret af en fast skuespiller, der tilføjer liv og humor til Geberits produkter. Vi sætter tingene på spidsen med en god portion humor. For fordelene sælger sig selv, men derfor må de gerne præsenteres på en sjov måde. Universet er blevet udbygget i form af Ambassadøren som en animeret 3D-karakter. Rammen er en Installatør-quiz, der giver et åbenlyst forkert svar og et rigtigt svar, der fremhæver fordelene ved Geberits løsninger.

Services
  • Animation og 3D Film
  • Brand Guardianship
  • Brand Kampagne
  • Brand Kommunikation
  • Budget
  • Filmproduktion
  • Interne/Organisations Film
  • Koncept & Content Struktur
  • Koncept Udvikling
  • Motion Graphics
  • Online Marketing
  • Planlægning
  • Post-Produktion
  • Visuel Storytelling & Kommunikation

Udfordring

Geberit og deres nordiske brands; Ifö, IDO og Porsgrund, har produkter til badeværelset med helt utroligt mange fordele samt en ordentlig omgang fantastiske services. Problemet er bare, det er ikke alle, der kender til de mange smarte løsninger og gode services. Hvordan laver vi om på det?

Løsning

Vi griber enhver mulighed for at udfordre og udvikle os selv – det er især gældende i denne case! For at udbygge Ambassadør-universet yderligere samt have mulighed for mere fleksibilitet ”digitaliserer” vi nu ambassadøren i form af en animeret 3D-karakter. Fordelene hos Geberits nordiske brands præsenteret på en sjov og anderledes måde.

Når man skal udarbejde en animeret 3D-karakter, ligger der en hel del udvikling bag. Det er et spændende mix af både kreative og tekniske processer, der skal spille sammen. Processen er kompliceret, men giver nye muligheder for sjove koncepter og visualiseringer. Det betyder også, at vi har et setup, der gør det nemmere at gå i gang med at producere scenarier til vores installatør.

Så snart konceptet er udtænkt, begynder processen med at oversætte vores karakter fra ægte, levende menneske til en karikeret digital personlighed. Først modelleres vores installatør. Her er det vigtigt at ramme det tiltalende og genkendelige look fra vores skuespiller. Herefter lægges der farver, materialer og teksturer på modellen. Så tilføjes et ”rig” – altså et skelet, der gør at man kan animere karakteren.

Hele 3D tilgangen er en spændende måde at arbejde på, da man kan producere videoer uden at skulle gøre brug af et helt filmhold, studie, skuespillere og hvad, der ellers indgår i vores ”normale” videoproduktioner.

Udover selve karakteren, skal der opbygges en ”scene” med alle remedier, der indgår i den specifikke scene. Der tilføjes her også lyssætning og kamera. Alt sammen i et 3D miljø, hvor alt kan ændres efter behov.

Sig hej! Og lad os tage en snak om hvordan vi kan hjælpe din virksomhed.