Yoga eller chokolade? Slut med ble?
På mit badeværelse bestemmer jeg.
Fire film. Fire forskellige historier. Tre forskellige aldersgrupper og målgrupper. Fire udseender og forskelligt produkt-fokus – Krydret med en fantastisk sød hund.
I tæt samarbejde med Geberit Nordic marketing og i fælles indsats for Geberits lokale brands Ifö, IDO og Porsgrund sikrer vi med kampagnen en stor fokus på Ifö, IDO og Porsgrund, og anerkender at disse brands er bredt kendt og værdsat i de nordiske lande.
- Animation og 3D Film
- Brand Kampagne
- Brand Kommunikation
- Budget
- Casting
- Copywriting
- Filmproduktion
- Grafiske Elementer
- Koncept Udvikling
- Kunderejse
- Photo Shoot
- Post-Produktion
- Redigering & Retouch
- Social Media & Content
- Tagline Udvikling
- TV Reklame
- Visuel Storytelling & Kommunikation
Udfordring
Vi har hjulpet Geberit med opbygning af brand præference hos slutforbrugeren, der allerede har interesse i Geberits lokale brands.
På det strategiske niveau er udfordringen med de lokale Geberit brands, at vi er nødt til at være tro mod Geberits nordiske positionering: nordisk design, bæredygtighed og ”easy-to-clean” produkter, alt samlet Geberits label ”Inspireret af naturen”.
Løsning
Konceptet kan skrives således: Menneskelige øjeblikke fra badeværelset (med Geberit produkter i en supporterende rolle).
Med genkendelige hverdagsøjeblikke fra badeværelset – tilføjet en sjat humor for at skabe det følelsesmæssige ”hook” – fik vi skabt nemt identificerende og afkodende film og budskaber.
Den samlede pakke for hele kampagne til Geberit inkluderede HERO-film til TV streaming samt web, SoMe koncept med visuelle elementer med dertilhørende (ret morsomme) tekst og digitale display bannere.
Vi skal sikre, at kampagnen forbliver tro mod Geberits positionering og forbrugerne møder et samlet Geberit, herunder Ifö, IDO og Porsgrund.
Vores karaktererne skal altid interagerer med badeværelsesmøblerne samt produktinfo vises i slutningen af filmen, dermed har vi sikret en stærk taktisk fokus på Geberits produkter på tværs af alle film.
De tre forskellige karakterer i filmene er nøje castet mod at ramme forskellige aldersgrupper i målgrupperne, fra de unge der overvejer at bygge hus, til de ældre der vil renovere.
Vi har skabt tre forholdsvis ”almindeligt badeværelser” i nordisk design, samtidigt med at de ikke er gjort for ”uopnåelige” for den almindelige forbruger, men stadig inspirerende.
Da badeværelserne allerede var skabt som kulisse, var det en god anledning til at få skudt stills af alle badeværelsesmøbler til Geberit, således der ville være dugfriske, stilrene og flotte billeder til web, kataloger og meget mere.