Havet, bølgerne, øerne, den dybe blå farve
og de velsmagende fisk - fundamentet
af KØST og den nye brand-identitet
Birgitte og Casper har stor succes med deres restauranter i Jylland og i hjertet af den nybyggede del Hou ”Færgebyen”, vil den kommende Deli & Gastropub erstatte deres tidligere restaurant. En naturlig udvidelse af deres forretning. YdePlus har udviklet visuel identitet og nyt logo hertil.
- Brand Design
- Brand Guidelines
- Brand Identitet
- Brand Kommunikation
- Brand Research
- Grafiske Elementer
- Illustration
- Logo Design
- Visuel Storytelling & Kommunikation
Udfordring
Den visuelle identitet til den nye restaurant skulle vise de lokale karaktertræk ved byen Hou i visuelle simple maner. Herudover skulle den visuelle identitet være skalerbar. Inden restauranten åbner i 2025, vil en KØST foodtruck gøre reklame for restauranten. Både med branding og smagsoplevelser.
Løsning
Logoet består af en simpel og klar formet typografi med nogle essentielle finjusteringer. Som et element til at symbolisere at lokationen er ved havet, har vi tilføjet en bølge der forbinder K og S. Ø’et, som erstatter det normale Y, symboliserer at Hou er en færgeby, hvor turister stævner ud for at besøge øerne Samsø og Tunø. Til sidst har vi T’et, som med den tilføjede bindstreg, abstrakt viser Hous havene og fyrtårn.
Farvepaletten er også inspireret af lokationen in Hou. Den røde farve findes flere steder i havnene samt på fyrtårnet, in en smuk kontrast til det dybe blå hav og de jordnære sandfarvede nuancer.
Logoet kan bruges helt simpelt og alene stående, men kan også bruges sammen med uddybende materiale og info til sofistikeret brug in den kommende gastropub. Udover dette, kan logoet også skaleres op og bruges på KØST foodtrucken i kombination med et grafisk mønster, der viser at her serveres Fish and Chips samt salater.