Alle vinder når biodiversiteten kommer i fokus!
Horsens Kommune kom til os med et ønske om at kunne formidle det fantastiske ved en ny naturpark. I første omgang skulle produktet være en video, der også skulle bruges som en del af Miljøministeriets konkurrence, Danmarks Vildeste Kommune.
- Animation og 3D Film
- Grafiske Elementer
- Illustration
- Koncept Udvikling
- Motion Graphics
- Social Media & Content
- Visuel Storytelling & Kommunikation
Udfordring
Skab en video med fokus på biodiversiteten til konkurrencen, men som også skal vise hvordan områdets beboere vil få glæde og gavn af de forskellige initiativer i parken.
Løsning
En animationsvideo med plads til at lege med flere virkemidler og for at fremhæve nogle af de mere spændende tiltag i parken, valgte vi at opbygge små “øer” i 3D, der giver et lidt karikeret – men samtidig realistisk – look.
Nem afkodning af hvad der bliver vist, samtidig med man har en scene, man selv får lyst til at springe ind i. Krydret med en helt kort, beskrivende tekst og et lydunivers, der ydermere er med til at suge seeren helt ind i naturparkens atmosfære, giver det en flot indpakning til at flot projekt.
Efterfølgende ønskede Horsens Kommune at få visualiseret parken som helhed på et oversigtskort. Igen med karikerede/forstørrede elementer, der viser ikke kun placeringen af de forskellige tiltag, men også udbyttet for parkens besøgende.
Realistiske 3D-modeller skaber fokus på vigtige elementer.