Vejen til Destination Kystlandet går
gennem en stærk visuelt identitet.
Turistsamarbejdet i Odder kommune, Horsens kommune og Hedensted kommune hedder tilsammen: Destination Kystlandet. Kystlandet er en turisme- og erhvervsfremmende virksomhed, som ønsker at tiltrække lokale og turister til det skønne område og skabe et stærkt samarbejde og netværk mellem lokale erhvervsdrivende, foreningerne og kommunerne.
- Brand Design
- Brand Guardianship
- Brand Guidelines
- Brand Identitet
- Brand Kommunikation
- Brand Research
- Grafiske Elementer
- Illustration
- Logo Design
Udfordring
Kystlandets havde brug for en strukturering og udvidelse af deres eksisterende identitet. Ønsket var en ensrettet og nemt overskuelig guide til den grafiske kommunikation på tværs af platforme og medier samt en opdatering på alt grafisk kommunikation og tone of voice i både intern og ekstern kommunikation.
Løsning
En af vores favorit discipliner er at udvikle designguides til ambitiøse virksomheder og det var netop sagen her. Vi fik skabt en visuel rettesnor med ensartethed og opdateret Kystlandets kommunikation, så det passede til deres visioner, ambitioner og nye tone of voice.
Vores udvikling strakte sig fra logo design, farve palette, fonte, ikoner, merchandise, corporate design på strategi folder, brevpapir og visitkort, mail signatur, SoMe content templates, plakat templates, Go Cards og den overordnede tone of voice.
Vi gennemgik alt marketingmateriale og grafisk kommunikation fra A-Z og videreudviklede på de gode elementer, som fandtes og skiftede ud med nyt, hvor det var nødvendigt.