Vi kan stoppe hjemløshed blandt unge!
Et budskab vi hjertens gerne vil støtte.
Hjem til Alle Alliancen arbejder på tværs af Danmark for at stoppe hjemløshed blandt unge, sikre dem adgang til bolig, støtte og fællesskab. Vi er fokuseret på at sikre brugbar og relevant kommunikation for alle vores klienter, og denne opgave for Hjem til Alle Alliancen er noget ganske særligt.
- Brand Kommunikation
- Editorial Design
- Grafiske Elementer
- Illustration
Udfordring
Hjem til Alle Alliancen kom med tre fokusområder: Kommunikation om erfaringer og resultater fra alliancens tidligere arbejde, kommunikationsfokus på hvordan alliancens arbejde foregår, samt en blødere kommunikationstilgang, som fortæller de små succeshistorier.
Løsning
Vi udviklede en visuel identitet til Hjem til Alle Alliancen ud fra eksisterende fonte og farver. En bred palet af illustrationer, layout templates, en klar rød tråd på tværs af intern og ekstern kommunikation blev resultatet.
En digital publicering på 52 sider var det første produkt udviklet i den nye identitet – et seriøst, stærkt og relevant værktøj for alliancen at kunne dele i sit netværk og på tværs af sine platforme.
Denne case er et fremragende eksempel på en case, som vi har været taknemmelige og begejstret for at løse. Hjem til Alle Alliancen gør et stort stykke arbejde som gør en massiv forskel blandt de unge, som gribes og støttes.
Ét af tre fokusområder var et skifte i kommunikationsfokus til at illustrere hvordan alliancens arbejde foregår – test, løsninger, nye modeller, ny viden, ny læring og videreudvikling.